En ordentlig lussing til cykelmosteren 🤒

Højt at flyve… dybt at falde

Efter at have trænet mig i mit livs form igennem de sidste 4 måneder, skal jeg da lige love for, at jeg fik kærligheden at føle, idet en ondsindet kæbehulebetændelse fik skovlen under mig.

10 stive dage lå jeg vandret, totalt slatten og forøvrigt også med væske i ørerne og øjenbetændelse…. GREAT! 🙄

Og hvad så, kunne man jo godt spørge… 🤷🏼‍♀️

Er du da ikke tilbage på cyklen igen??

Jo jo…. Men det var heller ikke uden en vis ængstelse, for hvordan ville kroppen nu reagere? Kunne jeg overhovedet træde en bule i en blød hat??

Jeg havde heldigvis en god første tur, på min yndlingsrute til Helnæs i skønt solskinsvejr, men jeg føler mig ingenlunde top skarp uden at jeg helt kan sætte præcist ord på, hvor det hænger… Nok lidt på udholdenheden i hvertfald.

IMG_3975

Jeg har ikke presset den maks endnu, så den fornøjelse har jeg stadig tilgode, og dermed også et svar på formens tilstand.

Den mentale lussing🤔

Det som i den grad har ramt mig, og som jeg går og tumler med i disse dage er, hvordan pokker jeg får mig knoklet tilbage igen, og her er jeg i den grad også ramt af en mental lussing.

HOLD NU OP! Der er langt hjem til det aktivitetsniveau jeg præsteredefor blot 3 uger siden. 

Det er jo helt vildt, så hurtigt man kommer NED i gear igen!

For ganske få uger siden,  var det en selvfølge at der skulle trænes, også efter en lang arbejdsdag eller tidlig søndag morgen. Nu kan jeg i princippet bare aftale med mig selv, at det da ikke er SÅ nødvendigt lige i dag… for dææælen da også!!

Selv om jeg ELSKER at komme på cyklen, kræver den type træning jeg har udøvet dette forår lige en tand mere på selvdisciplinkontoen, og lige nu føler jeg mig lidt slået hjem i ludo på den front.

En helt afgørende faktor her, er helt sikkert, at jeg er færdig med mit træningsprogram fra Frank Institute of Sports, og dermed er helt på egen hånd.

Så… Hvor skal jeg starte igen? Hvilke intervaller skal jeg vælge? Skal det være i dag…. eller imorgen?

Der er ingen plan, og heller ikke noget mål. Jeg har ingen til at holde lidt øje, melde tilbage på min træning og fortælle mig hvad næste bedste step er… 😫

PYHA!!! Jeg har brug for at holde et lille møde med mig selv, og jeg har brug for en plan… 🧾

Heldigvis er sommerferien lige om hjørnet, og så er det vist tid til at komme tilbage på sporet igen! 🚴🏻‍♀️💪🏻

GOOD VIBES ONLY!!

Hvordan overkommer du dine nedture?? Smid gerne en kommentar herunder… ⬇️

5 thoughts on “En ordentlig lussing til cykelmosteren 🤒

  1. hellestougaard siger:

    Tja. Jeg cykler på 20. år og har sværere og sværere ved at gå ud og smadre mig selv på min cykel. Man arbejder frem mod en tilstand, en form, der er svær at holde fast i. Om 2 måneder skal jeg til Korsika og jeg har så svært ved at motivere mig selv ud på cykel – alle de timer! – efter fuldtidsarbejde og uanset vejr. Processen SKAL være lige så rar og attraktiv som målet. Jeg har aldrig prøvet en personlig træner. Jeg burde kunne selv, jeg har i hvert fald uddannelsen, men det er måske ikke nok. Gode råd modtages .. motivation? Hvordan bliver det sjovt igen?

    Like

    • Tine Mathiesen siger:

      Hej Helle
      Tak for dit spørgsmål 😊.
      Hvor stor er udfordringen for dig?
      Når jeg har en stor udfordring forude, prøver jeg at komme i så god form som muligt (med job osv.i tidsplanen), for at få den bedst mulige oplevelse ud af det på cyklen og ikke være på bagkant, når jeg står foran den givne udfordring. Så fokus på den gode oplevelse på jeres tur. Sådan har jeg haft det uanset om jeg har kørt selv eller med coach, som jo iøvrigt har været en helt ny rejse for mig i sig selv.
      Mit bedste råd er at lægge en plan og ellers køre de steder, du bliver glad i låget af. Tag evt. din kalender og planlæg hvornår det er realistisk for dig at træne – hvor længe, med hvem og måske også hvordan. Når du så har gennemført de aftaler du har lavet med dig selv, kan du til gengæld “holde fri” resten af tiden med god samvittighed, og du skal ikke dagligt i dialog med dig selv om, hvorvidt du skal træne i dag eller ej. Det har du jo besluttet på forhånd med din plan, og når du tager afsted ved du, at du har trænet det der var realistisk for dig – og dermed har gjort DIT bedste. Mere kan man vel ikke forlange… 😉.
      Giver det mening??
      I øvrigt kan jeg jo se, at du har været godt i gang i Vejle i dag👍💪, så nu er du allerede i gang!
      Jeg håber du finder motivationen igen, og at I får en herlig tur 😊.
      Med hensyn til login på WP undersøger jeg det lige nærmere, for det lyder da noget bøvlet….
      De bedste hilsner Tine

      Liked by 1 person

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s